TRANSPORT

DESTINATION: STENSBÆK

Alle veje fører til Rom, og det samme gælder for Stensbæk. Hvad enten det er i bil, cykel eller offentlig transport. Vi har herunder sammenfattet alternative transport muligheder, som både kan være pengebesparende og mere miljøansvarlige.

van, vw, travel

SAMKØRSEL

Vi får tit henvendelser fra folk, som enten gerne vil have mulighed for at køre med nogen, eller fra folk som har mulighed for at tage andre med til højskolen.

Gå derfor gerne ind på gomore.dk, når du enten har plads i bilen eller ønsker et lift.

Vi synes samkørsel er vigtig – både når man tænker på den miljøbelastning vi forårsager, når vi kører i hver vores bil, men også fordi der er meget positive gevinster ved at mødes og hjælpe hinanden – og få en god snak på turen.

Så hvis du kører til og fra Stensbæk i forbindelse med en aktivitet, og ikke har brug for at køre alene; vil vi opfordre dig til at oprette et lift. Så kan andre på din vej, som har brug for et lift søge på siden og finde dig.

Har du brug for et lift til eller fra højskolen, kan du gå ind på gomore.dk og trykke på ‘Lift’.

Husk bruge hele adressen, når du søger: Stensbækvej 29, 6510 Gram

OFFENTLIG TRANSPORT

Da vi bor lidt ude på landet, anbefaler vi at benytte Flextrafik som tilbyder kørsel fra samtlige nabokommuner; Haderslev, Tønder, Esbjerg og Vejen Kommune.

De har en rigtig fin service og henter dig gerne ved toget eller bussen, hvis du kommer langvejs fra, til en pris der svarer til en almindelig busbillet.

Flextrafik skal bookes 2-3 timer inden ankomst på: 76 608 608 (hverdage ml. 8-18)

Læse mere om FlexTrafik her.

Der kører tog til både Vojens og Ribe, hvorfra bus nummer 135 kører til Stensbækvej ved Enderupskov, hvorfra det tager cirka 40 minutter at vandre hertil, hvis man ønsker en vandretur i de smukke omgivelser.